• Doradztwo zawodowe

      • Projekt  Warszawa Talentów
        • Projekt  Warszawa Talentów

        • 08.10.2021 15:28
        • W naszej szkole realizowany jest  Projekt  Warszawa Talentów ­ rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawy, pod patronatem  Miasta Stołecznego Warszawy. 
           Celem Projektu jest:
          - Utworzenia Punktu Informacji Kariery. 
          - Udzielania porad indywidulanych dla uczniów oraz rodziców. Diagnoza  zasobów ucznia tj. umiejętności, zdolności, uzdolnień, zainteresowań , kompetencji i predyspozycji zawodowych.
          - wsparcie rodziców i uczniów w procesie wyboru przez dziecko ścieżki edukacyjnej
          - zapoznanie uczniów i rodziców z ofertą edukacyjną szkolnictwa ponadpodstawowego.
        • W szkole realizowane są również zajęcia z zakresu Doradztwa zawodowego, których celem w klasie 7 i 8 Szkoły Podstawowej jest przygotowanie uczniów do odpowiedzialnego planowania ścieżki swojej kariery 
          i trafnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru kierunku dalszej nauki przy wsparciu Doradcy Zawodowego. 
          Uczeń: 
          •    Poznaje samego siebie;
          •    Analizuje informacje na temat systemu edukacji i rynku pracy.
          •    Poszerza własną: wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne.
          •    Kształtuje gotowość do wejścia na rynek pracy.
          •    Rozwija umiejętności uczenia się przez całe życie.
          Nauczyciele:
          •    Potrafią zauważać potrzeby i zasoby uczniów.
          •    Wspierają rodziców i uczniów w procesie wyboru przez dziecko ścieżki edukacyjno- zawodowej.
          •    Rozwijają i wspierają talenty i zainteresowania uczniów.

          Rodzice:
          •    Znają ofertę edukacyjną szkolnictwa ponadpodstawowego.
          •    Wspierają dzieci w wyborze przyszłej ścieżki edukacyjno– zawodowej.
          •    Posiadają informację o możliwościach i zagrożeniach dziecka.

          W programie ujęte zostały również cele szczegółowe w poszczególnych obszarach:

          W obszarze POZNANIE WŁASNYCH ZASOBÓW UCZEŃ:
          •    określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych;
          •     rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe);
          •    dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł;
          •    rozpoznaje własne ograniczenia jako wyzwania w odniesieniu do planów edukacyjno-zawodowych;
          •    rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej;
          •     określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji;
          •    określa własną hierarchię wartości i potrzeb. 
          W obszarze ŚWIAT ZAWODÓW I RYNEK PRACY UCZEŃ:
          •    wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania;
          •     porównuje własne zasoby i preferencje z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców;
          •     wyjaśnia zjawiska i trendy zachodzące na współczesnym rynku pracy, z uwzględnieniem regionalnego i lokalnego rynku pracy;
          •     uzasadnia znaczenie pracy w życiu człowieka;
          •     analizuje znaczenie i możliwości doświadczania pracy; 
          •     wskazuje wartości związane z pracą i etyką zawodową;
          •     dokonuje autoprezentacji;
          •     charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy.

          W obszarze RYNEK EDUKACYJNY I UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE UCZEŃ:

          •    analizuje oferty szkół ponadpodstawowych i szkół wyższych pod względem możliwości dalszego kształcenia, korzystając z dostępnych źródeł informacji;
          •    analizuje kryteria rekrutacyjne do szkół ponadpodstawowych w kontekście rozpoznania własnych zasobów; 
          •    charakteryzuje strukturę systemu edukacji formalnej oraz możliwości edukacji pozaformalnej i nieformalnej;
          •    określa znaczenie uczenia się przez całe życie. 
          W obszarze PLANOWANIE WŁASNEGO ROZWOJU I PODEJMOWANIA DECYZJI EDUKACYJNO - ZAWODOWYCH UCZEŃ:
          •    dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym;
          •    określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby;
          •    identyfikuje osoby i instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej i wyjaśnia, w jakich sytuacjach korzystać z ich pomocy;
          •    planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów.

           

                                                                                                REGULAMIN PROJEKTU WT

           

        • Wróć do listy artykułów