• Aktualności

            • Tydzień życzliwości w naszej szkole

            • W dniach 26 – 30 marca uczniowie klas 0 – 3 uczestniczyli w corocznym projekcie „Tydzień życzliwości”.

              Przez kolejne dni wspólnie zastanawiali się nad tym, jak sprawić, aby świat wokół nas był piękniejszy i bardziej przyjazny.

              Pierwszego dnia rozmawiali o tym czy faktycznie „Magiczne słowa”, sprawiają, że jest nam ze sobą milej, a może dołożyć do tego uśmiech? Inspiracją stała się piosenka Bajkowej Drużyny „Magiczne słowa”.

              Drugi dzień to „Słoneczko życzliwości. Co w Tobie siedzi?” Wszyscy starali się zauważać w kolegach i koleżankach ich mocne strony i mówić o nich. Wszyscy wykonali słoneczka, na których zapisane zostały pomysły, co mogę zrobić, aby świat wokół mnie był lepszy.

              Trzeci dzień upłynął pod hasłem „Co dwie głowy, to nie jedna”. Uczniowie wraz ze skrzatem Budełką, bohaterem książki M. Żylińskiej „Życie to nie wyścigi”, starali się docenić rolę współpracy i przyjaciół w życiu człowieka.

              Czwarty dzień to zadanie specjalne „Bądź życzliwym przyjacielem dla ….”. Wszyscy starali się być dla innym mili i pomocni.

              Realizacja zadań przyniosła wszystkim wiele radości i przemyśleń, mamy nadzieję, że staną się one iskrą, która każdego dnia będzie rozpalać naszą rzeczywistość do pozytywnych zmian, aby wszystkim żyło się lepiej.

            • Jak dobrze znów być razem!

            • Nauka zdalna dla każdego była czymś innym, często trudnym, ale jedno jest pewne, każdemu z nas uświadomiła, jak ważni dla siebie nawzajem jesteśmy.

              Bo jak mówią nasi uczniowie: „Dobrze znowu : być razem, śmiać się, bawić , pomagać sobie, pocieszać się, słyszeć dzwonek, …”

              To najlepsza lekcja jaką w ostatnim czasie mogliśmy otrzymać , bo relacje są najważniejsze, na nich wspomagając się zbudujemy resztę.

              Pozdrawiamy.

              Zespół ds. Integracji

            • Powrót do szkoły!

            • Wszyscy bardzo długo czekaliśmy na ten moment. W końcu mogliśmy spotkać się na szkolnym korytarzu. Na naszych uczniów czekało specjalne powitanie przygotowane przez Dyrekcję szkoły i nauczycieli. W końcu nasza szkoła zacznie tętnić życiem.  :)

            • Warsztaty online Eko(to)logiczne

            •  

               

               

               

              Podczas zdalnego nauczania uczniowie klas 1a,1d,1e,1f,2a,2b,2c,2e i 3f mieli okazję uczestniczyć w warsztatach ekologicznych "Eko(to)logiczne z Małego inżyniera w Poznaniu. Dowiedzieliśmy się na czym polega segregacja odpadów oraz poznaliśmy bohaterów, którzy pomogli nam rozwiązać quiz.

              Kliknijcie i sprawdżcie czy Wy też potraficie segregować odpady: https://scratch.mit.edu/projects/511744478

            • Święto Ziemi 22 kwietnia w 2e i 2g

            •  

              Dzięki zdalnemu połączeniu, grupa licealistek z warszawskiego XI liceum im. Mikołaja Reja pokazały uczniom klasy 2e oraz 2g, że mamy wpływ na naszą planetę. Zachęciły nas do kierowania się filozofią "less waste". Nastolatki pokazały w jaki sposób jedna osoba może zmienić świat na lepsze. To były ciekawe zajęcia ekologiczne 😉

              To już drugi rok uczestniczenia klasy 2e i 2g w ogólnopolskim projekcie "Zaproś mnie na swoją lekcję" w ramach, którego ciekawi goście przybliżają nam interesujące zagadnienia lub zabierają nas w wirtualne wycieczki.

            • Warsztaty przyrodnicze w klasie 1a, 1e i 2e

            • Czym różni się pasikonik od konika polnego? Ile naprawdę nóg ma stonoga? Co w trawie piszczy? Dlaczego Ziemia ma tylko jeden księżyc? Czym są planety karłowate? Czy na Marsie żyją krowy?

               

              Na te i inne fascynujące tematy mogli porozmawiać uczniowie z klasy 1a i 1e oraz 2e. Podczas warsztatów przyrodniczych z edukatorami Wesołego Uniwersytetu mogli zdalnie wziąć udział w dyskusji oraz na własne oczy "zajrzeć" pod lupę i odwiedzić Układ Słoneczny.

            • Zaproszenie dla wszystkich Rodziców uczniów naszej szkoły

            • Szanowni Państwo! Drodzy Rodzice!

              W związku z tym, że w naszej szkole już od dłuższego czasu wprowadzamy zasady NVC, czyli Porozumienia bez Przemocy (nauczyciele są przeszkoleni, dzieciaki od klas pierwszych mają trening z Żyrafą, a starsze klasy warsztaty psychologiczne), to z przyjemnością chciałam zaprosić Państwa na szkolenie on-line z podstaw tego podejścia, abyście wiedzieli Państwo czemu w naszej szkole jest mural z żyrafą i szakalem, czemu szakal i żyrafa, co się dzieje na naszym szkolnym vlogu, co daje zmiana w podejściu do komunikowania się z innymi, dlaczego warto używać komunikatu typu ja i jak komunikować się z myślą o tym, żeby zadbać o relację, a nie wyłącznie o to, żeby mieć rację.

              Poniżej link do jutrzejszego spotkania o 18.00 (wtorek 20 kwietnia). Mam nadzieję, że znajdziecie Państwo chwilę, żeby spotkać się w przestrzeni internetowej i nawiązać interakcję ze mną. A Ci z Państwa z klas 0-3, którzy tydzień temu nie mogli dołączyć, macie Państwo szansę znowu jutro i tez serdecznie zapraszam!

              Podstawy NVC - Szkolenie Dla Rodzicow

               https://liblink.pl/QD6rzuimGt

              Aby dołączyć, naciśnij link albo wklej go w przeglądarce.

              Z pozdrowieniami Justyna Kogowska-Polak Psycholog szkolny

            • Dzień Ziemi „EKO(TO)LOGICZNE”

            • Z okazji Światowego Dnia Ziemi  uczniowie z klas I-III  będę mieli możliwości uczestniczenia w warsztatatch na temat segregacji odpadów „EKO(TO)LOGICZNE” orgaznizowanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera.

            • Klasa 2a uczy się rozpoznawać złość

            • I jeszcze kilka zdjęć z naszych OKzeszytów klasy 2a  do cyklu zajęć o emocjach. 

              Uczyliśmy się jak rozpoznawać złość i dokańczaliśmy zdanie: "Gdy się złoszczę, jestem jak..."

              Po takich zajęciach lepiej rozumiemy kolegów i koleżanki z klasy, ale i siebie samych😉

            • Kwiecień miesiącem świadomości autyzmu

            • 2 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

              Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony w 2007r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z inicjatywy Kataru, by zwrócić uwagę na dyskryminację i izolację ludzi dotkniętych autyzmem. Możesz przyłączyć się do kwietniowych obchodów podejmując się następujących działań:

              - przeczytaj książkę „KOSMITA” Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel

              „KOSMITA opowiada o zwykłej rodzinie, w której pojawia się KTOŚ – nowy, dziwny… jakby z innej planety. Pojawienie się KTOSIA pociąga za sobą wielkie zmiany, przewraca spokojne życie rodziny do góry nogami. (Fundacja Synapsis)

               

              - ubierz się na niebiesko (16 kwietnia) i okaż solidarność z osobami z autyzmem. Dodasz im w ten sposób otuchy w codziennych zmaganiach ze światem, który widzą, słyszą i czują inaczej niż my. Zrób to mimo, że jesteś teraz w domu, to sprawi, że także Twój dzień będzie wyjątkowy.

               

              - obejrzyj prezentację o autyzmie na lekcji wychowawczej i aktywnie weź udział w rozmowie,

               

              - obejrzyj filmiki na temat osób z autyzmem - poznasz ich lepiej ( otrzymasz je wkrótce na Librusie),

               

              - „zaświeć się na niebiesko”, wystaw 2 kwietnia w oknie niebieską lampkę.

              Plakat pochodzi ze strony: eduspecjalni.blogspot.com

               

               

              NIE BĄDŹ ZIELONY W TEMACIE AUTYZMU, W KWIETNIU BĄDŹ NIEBIESKI! Zapraszamy do udziału w akcji.

              Zespół ds. Integracji

            • Film promujący naszą Szkołę ;)

            • Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!

              Dzielimy się z Wami filmem promocyjnym naszą Szkołę.

              Chcielibyśmy Was zaprosić do nas na Dzień Otwarty, ale w obecnych warunkach nie jest to niestety możliwe. Dlatego przygotowaliśmy materiał, w którym dzielimy się tym, co mamy do zaoferowania:

              -empatyczną atmosferę,

              -kadrę zarządzającą, dla której bliskie relacje z Wami to fundament porozumiewania się,

              -ideę oceniania kształtujacego, dzięki której uczeń wie czego i po co uczy się a także sam ma wpływ na swoją edukację,

              - program Porozumienie bez Przemocy (NVC), w którym Zyrafa i Szakal już od pierwszej klasy zapoznają dzieci- pokazują, jak wsłuchiwać się w swoje i innych potrzeby;

              -przestrzeń do odpoczynku i nauki,

              -i wiele, wiele innych rzeczy, które nie zmieściły się w nagraniu ;)

               

              Zapraszamy !

            • Klasowy projekt 2a "Umiem radzić sobie ze złością"- zakończony

            • Było dużo rozmów, Klasowy Kontrakt, Pudełeczka Mocy i Klasowy Pożeracz Smutków i Złości. Wiemy, że mamy prawo do różnych emocji, umiemy je okazywać i radzić sobie ze wszystkimi, nie robiąc krzywdy innym. Na zakończenie odbyło się spotkanie online z funkcjonariuszem Straży Miejskiej, na którym mogliśmy pokazać co już wiemy i potrafimy🙂. 

              Pani Asia i Pani Kasia są z nas dumne😍

            • Podziękowanie za udział w obchodach Światowego Dnia Zespołu Downa

            • Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział obchodach Światowego Dnia Zespołu Downa, a szczególnie klasom: 1d, 1e, 2a, 2b, 2d, 2e, 3a i 6d, które podzieliły się przepięknymi zdjęciami swoich kolorowych skarpetek nie do pary. Szczególne podziękowania należą się także uczniom klasy 4a za wykonanie niezliczonej ilości papierowych skarpetek, którymi przyozdobiona jest nasza szkoła.  Teraz już wszyscy wiemy, że osoby z Zespołem Downa to osoby o specjalnych potrzebach edukacyjnych, stąd też wymagają opieki i wsparcia, ale są to osoby nade wszystko ciepłe, wrażliwe i wartościowe. Naprawdę wiele możemy się od nich nauczyć, choćby tego, żeby cieszyć się każdym dniem i każdą chwilą. Potrzebują naszego wsparcia, dobrego gestu i uśmiechu.  Zasługują, tak jak każdy człowiek, na szacunek. 

              Co by się stało, gdyby ludzie z Zespołem Downa rządzili światem?   

              -  Uczucia, przytulanie i troska o innych byłyby na porządku dziennym.

              -  Nauczylibyśmy się cieszyć małymi rzeczami i bezwarunkowo kochać życie.

              -  Ludzie byliby szczerzy.

              -  Porządek byłby we wszystkim.

              -  Pociągi i samoloty kursowałyby na czas, godziny pracy spędzone byłyby na pracy, a wakacje byłyby wakacjami.

            • 2B „O kobietach”

            • Ostatnio 2B realizowała temat o kobietach. Dużo czasu poświęciliśmy naszej noblistce Marii Skłodowskiej – Curie, która stała się dla nas inspiracją do przeprowadzenia eksperymentów, budowania hipotez i sprawdzania czy mamy rację. Co się stanie, jak połączę wodę z olejem? Co jak połączę ocet i sodę? A może dodać do wody z olejem barwnik? Wiemy już, gdzie w kuchni szukać NaCl i co się stanie , gdy dodamy dużo NaCl do H2O i włożymy do roztworu nitkę na kilka dni. Nasze pomysły nie miały końca. Znakomicie wpisały nam się tutaj, również zajęcia z Uniwersytetu Dzieci „Jak wspólnie zapracować na sukces”, podczas których m. in. budowaliśmy „jajkodrom”, czyli zastanawialiśmy się, jak zabezpieczyć jajko, aby zrzucone z wysokości nie potłukło się.

              Prowadziliśmy też eksperymenty przyrodnicze z sadzeniem fasoli, sianiem rzeżuchy, pietruszki i koperku. Wszystkie zauważone zmiany skrupulatnie zapisujemy na karcie obserwacji. Przy okazji w naszej sali zapachniało wiosną, a w czasie zdalnej nauki fasolki przypominają nam wspólne działania.

              Cenną lekcją było dla wszystkich przygotowanie karty o kobiecie, która jest inspiracją, wzorem godnym podziwu. Doszliśmy do wniosku, iż wspaniałe, inspirujące kobiety to nie tylko te znane i sławne, ale także te, które mamy tuż obok. Wśród opisywanych i prezentowanych osób znalazły się bohaterki dnia codziennego, czyli nasze mamy i babcie, ale także Martyna Wojciechowska, Olga Korbut, Agnieszka Osiecka, Maria Skłodowska – Curie, Nela, królowa Jadwiga czy Alie Ward.

              Chłopcy już upominają się o projekt o mężczyznach.

            • Drugie miejsce w konkursie dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa mazowieckiego Zrób-My Nasz-Film „HISTORIE ZAPISANE w OBRAZIE”

            • Drugie miejsce pracy konkursowej pod tytułem „Wizyta w przeszłości”, wykonanej
              przez uczniów trafiło do Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 344 w Warszawie,
              ul. Erazma z Zakroczymia 15, 03-185 Warszawa
              Za:
               stworzenie filmu uniwersalnego przemyślanego i dopracowanego, z wyjątkowym
              pomysłem i dobrą realizacją, niezwykłe w trudnych czasach zaangażowanie nauczycieli
              i osadzenie akcji w niezwykłym pałacu w Jabłonnie, ciekawe stroje i dostosowaną do
              epoki scenografię;
               zgromadzenie interesujących ilustracji wątków i miejsc odkrywanych na nowo,
              wspomnienia o zdarzeniach, różnicach wartości oraz wyborów kulturowych odległych
              czasów, w kontekście teraźniejszości - włączenie naturalnej wypowiedzi bohaterów jako
              narracji do konstrukcji filmu, która mimo różnic cywilizacyjnych, nie ingeruje
              w przekazywane treści całości;
               pokazanie niezwykłego zderzenia obrazu bohaterów z przeszłości żyjących
              w odmiennych czasach, w połączeniu nowoczesnymi trendami kulturowymi,
              cywilizacyjnymi i historycznymi, w poszukiwaniu powiązań z mało znaną historią;
               wielopłaszczyznowe niezwykle barwne ujęcie tematu w ciekawej formie przekazu,
              czarodziejskiej konwencji retrospekcji - przejścia do czasów odległych historycznie i
              kulturowo oraz prezentację historii i związanych z nimi miejsc w zmieniającej się
              rzeczywistości;
               doskonały dobór ujęć dołączonych do komentarzy, znakomicie ilustrujących różne ujęcia
              tematyczne opowieści.

              W filmie wystąpili:

              Zosia Michalska 4ai, Artur Zadrozny 6h, Jakub Latek 7.

               

            • Światowy Dzień Zespołu Downa

            • W dniach 19-22 marca w naszej szkole odbył się szereg wydarzeń związanych z obchodami Światowego Dnia Zespołu Downa (21 marca):

              - wystawa tematyczna,

              - projekcja filmiku edukacyjnego podczas lekcji wychowawczych,

              - Dzień Kolorowej Skarpetki - piątek, poniedziałek,ubierz dwie kolorowe skarpetki nie do pary !!!

              Zastanawiasz się dlaczego?

              Zespół Downa to dodatkowy (21.), nieposiadający pary chromosom - w kształcie skarpetki właśnie.

              Odbyły się lekcje w skarpetkach -na wybranej przez nauczyciela lekcji, uczniowie zaprezentowali swoje skarpetki, a następnie zrobili klasowe zdjęcie wszystkich skarpet. Dziękujemy wszystkim uczniom za aktywny udział w akcji.

              Organizatorzy: Beata Rychel z klasą 3a oraz Katarzyna Wojtasiak-Daniuk z klasą 2a