• Aktualności

            • Klasa 2a uczy się rozpoznawać złość

            • I jeszcze kilka zdjęć z naszych OKzeszytów klasy 2a  do cyklu zajęć o emocjach. 

              Uczyliśmy się jak rozpoznawać złość i dokańczaliśmy zdanie: "Gdy się złoszczę, jestem jak..."

              Po takich zajęciach lepiej rozumiemy kolegów i koleżanki z klasy, ale i siebie samych😉

            • Kwiecień miesiącem świadomości autyzmu

            • 2 KWIETNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

              Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony w 2007r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z inicjatywy Kataru, by zwrócić uwagę na dyskryminację i izolację ludzi dotkniętych autyzmem. Możesz przyłączyć się do kwietniowych obchodów podejmując się następujących działań:

              - przeczytaj książkę „KOSMITA” Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel

              „KOSMITA opowiada o zwykłej rodzinie, w której pojawia się KTOŚ – nowy, dziwny… jakby z innej planety. Pojawienie się KTOSIA pociąga za sobą wielkie zmiany, przewraca spokojne życie rodziny do góry nogami. (Fundacja Synapsis)

               

              - ubierz się na niebiesko (16 kwietnia) i okaż solidarność z osobami z autyzmem. Dodasz im w ten sposób otuchy w codziennych zmaganiach ze światem, który widzą, słyszą i czują inaczej niż my. Zrób to mimo, że jesteś teraz w domu, to sprawi, że także Twój dzień będzie wyjątkowy.

               

              - obejrzyj prezentację o autyzmie na lekcji wychowawczej i aktywnie weź udział w rozmowie,

               

              - obejrzyj filmiki na temat osób z autyzmem - poznasz ich lepiej ( otrzymasz je wkrótce na Librusie),

               

              - „zaświeć się na niebiesko”, wystaw 2 kwietnia w oknie niebieską lampkę.

              Plakat pochodzi ze strony: eduspecjalni.blogspot.com

               

               

              NIE BĄDŹ ZIELONY W TEMACIE AUTYZMU, W KWIETNIU BĄDŹ NIEBIESKI! Zapraszamy do udziału w akcji.

              Zespół ds. Integracji

            • Film promujący naszą Szkołę ;)

            • Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!

              Dzielimy się z Wami filmem promocyjnym naszą Szkołę.

              Chcielibyśmy Was zaprosić do nas na Dzień Otwarty, ale w obecnych warunkach nie jest to niestety możliwe. Dlatego przygotowaliśmy materiał, w którym dzielimy się tym, co mamy do zaoferowania:

              -empatyczną atmosferę,

              -kadrę zarządzającą, dla której bliskie relacje z Wami to fundament porozumiewania się,

              -ideę oceniania kształtujacego, dzięki której uczeń wie czego i po co uczy się a także sam ma wpływ na swoją edukację,

              - program Porozumienie bez Przemocy (NVC), w którym Zyrafa i Szakal już od pierwszej klasy zapoznają dzieci- pokazują, jak wsłuchiwać się w swoje i innych potrzeby;

              -przestrzeń do odpoczynku i nauki,

              -i wiele, wiele innych rzeczy, które nie zmieściły się w nagraniu ;)

               

              Zapraszamy !

            • Klasowy projekt 2a "Umiem radzić sobie ze złością"- zakończony

            • Było dużo rozmów, Klasowy Kontrakt, Pudełeczka Mocy i Klasowy Pożeracz Smutków i Złości. Wiemy, że mamy prawo do różnych emocji, umiemy je okazywać i radzić sobie ze wszystkimi, nie robiąc krzywdy innym. Na zakończenie odbyło się spotkanie online z funkcjonariuszem Straży Miejskiej, na którym mogliśmy pokazać co już wiemy i potrafimy🙂. 

              Pani Asia i Pani Kasia są z nas dumne😍

            • Podziękowanie za udział w obchodach Światowego Dnia Zespołu Downa

            • Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział obchodach Światowego Dnia Zespołu Downa, a szczególnie klasom: 1d, 1e, 2a, 2b, 2d, 2e, 3a i 6d, które podzieliły się przepięknymi zdjęciami swoich kolorowych skarpetek nie do pary. Szczególne podziękowania należą się także uczniom klasy 4a za wykonanie niezliczonej ilości papierowych skarpetek, którymi przyozdobiona jest nasza szkoła.  Teraz już wszyscy wiemy, że osoby z Zespołem Downa to osoby o specjalnych potrzebach edukacyjnych, stąd też wymagają opieki i wsparcia, ale są to osoby nade wszystko ciepłe, wrażliwe i wartościowe. Naprawdę wiele możemy się od nich nauczyć, choćby tego, żeby cieszyć się każdym dniem i każdą chwilą. Potrzebują naszego wsparcia, dobrego gestu i uśmiechu.  Zasługują, tak jak każdy człowiek, na szacunek. 

              Co by się stało, gdyby ludzie z Zespołem Downa rządzili światem?   

              -  Uczucia, przytulanie i troska o innych byłyby na porządku dziennym.

              -  Nauczylibyśmy się cieszyć małymi rzeczami i bezwarunkowo kochać życie.

              -  Ludzie byliby szczerzy.

              -  Porządek byłby we wszystkim.

              -  Pociągi i samoloty kursowałyby na czas, godziny pracy spędzone byłyby na pracy, a wakacje byłyby wakacjami.

            • 2B „O kobietach”

            • Ostatnio 2B realizowała temat o kobietach. Dużo czasu poświęciliśmy naszej noblistce Marii Skłodowskiej – Curie, która stała się dla nas inspiracją do przeprowadzenia eksperymentów, budowania hipotez i sprawdzania czy mamy rację. Co się stanie, jak połączę wodę z olejem? Co jak połączę ocet i sodę? A może dodać do wody z olejem barwnik? Wiemy już, gdzie w kuchni szukać NaCl i co się stanie , gdy dodamy dużo NaCl do H2O i włożymy do roztworu nitkę na kilka dni. Nasze pomysły nie miały końca. Znakomicie wpisały nam się tutaj, również zajęcia z Uniwersytetu Dzieci „Jak wspólnie zapracować na sukces”, podczas których m. in. budowaliśmy „jajkodrom”, czyli zastanawialiśmy się, jak zabezpieczyć jajko, aby zrzucone z wysokości nie potłukło się.

              Prowadziliśmy też eksperymenty przyrodnicze z sadzeniem fasoli, sianiem rzeżuchy, pietruszki i koperku. Wszystkie zauważone zmiany skrupulatnie zapisujemy na karcie obserwacji. Przy okazji w naszej sali zapachniało wiosną, a w czasie zdalnej nauki fasolki przypominają nam wspólne działania.

              Cenną lekcją było dla wszystkich przygotowanie karty o kobiecie, która jest inspiracją, wzorem godnym podziwu. Doszliśmy do wniosku, iż wspaniałe, inspirujące kobiety to nie tylko te znane i sławne, ale także te, które mamy tuż obok. Wśród opisywanych i prezentowanych osób znalazły się bohaterki dnia codziennego, czyli nasze mamy i babcie, ale także Martyna Wojciechowska, Olga Korbut, Agnieszka Osiecka, Maria Skłodowska – Curie, Nela, królowa Jadwiga czy Alie Ward.

              Chłopcy już upominają się o projekt o mężczyznach.

            • Drugie miejsce w konkursie dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa mazowieckiego Zrób-My Nasz-Film „HISTORIE ZAPISANE w OBRAZIE”

            • Drugie miejsce pracy konkursowej pod tytułem „Wizyta w przeszłości”, wykonanej
              przez uczniów trafiło do Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 344 w Warszawie,
              ul. Erazma z Zakroczymia 15, 03-185 Warszawa
              Za:
               stworzenie filmu uniwersalnego przemyślanego i dopracowanego, z wyjątkowym
              pomysłem i dobrą realizacją, niezwykłe w trudnych czasach zaangażowanie nauczycieli
              i osadzenie akcji w niezwykłym pałacu w Jabłonnie, ciekawe stroje i dostosowaną do
              epoki scenografię;
               zgromadzenie interesujących ilustracji wątków i miejsc odkrywanych na nowo,
              wspomnienia o zdarzeniach, różnicach wartości oraz wyborów kulturowych odległych
              czasów, w kontekście teraźniejszości - włączenie naturalnej wypowiedzi bohaterów jako
              narracji do konstrukcji filmu, która mimo różnic cywilizacyjnych, nie ingeruje
              w przekazywane treści całości;
               pokazanie niezwykłego zderzenia obrazu bohaterów z przeszłości żyjących
              w odmiennych czasach, w połączeniu nowoczesnymi trendami kulturowymi,
              cywilizacyjnymi i historycznymi, w poszukiwaniu powiązań z mało znaną historią;
               wielopłaszczyznowe niezwykle barwne ujęcie tematu w ciekawej formie przekazu,
              czarodziejskiej konwencji retrospekcji - przejścia do czasów odległych historycznie i
              kulturowo oraz prezentację historii i związanych z nimi miejsc w zmieniającej się
              rzeczywistości;
               doskonały dobór ujęć dołączonych do komentarzy, znakomicie ilustrujących różne ujęcia
              tematyczne opowieści.

              W filmie wystąpili:

              Zosia Michalska 4ai, Artur Zadrozny 6h, Jakub Latek 7.

               

            • Światowy Dzień Zespołu Downa

            • W dniach 19-22 marca w naszej szkole odbył się szereg wydarzeń związanych z obchodami Światowego Dnia Zespołu Downa (21 marca):

              - wystawa tematyczna,

              - projekcja filmiku edukacyjnego podczas lekcji wychowawczych,

              - Dzień Kolorowej Skarpetki - piątek, poniedziałek,ubierz dwie kolorowe skarpetki nie do pary !!!

              Zastanawiasz się dlaczego?

              Zespół Downa to dodatkowy (21.), nieposiadający pary chromosom - w kształcie skarpetki właśnie.

              Odbyły się lekcje w skarpetkach -na wybranej przez nauczyciela lekcji, uczniowie zaprezentowali swoje skarpetki, a następnie zrobili klasowe zdjęcie wszystkich skarpet. Dziękujemy wszystkim uczniom za aktywny udział w akcji.

              Organizatorzy: Beata Rychel z klasą 3a oraz Katarzyna Wojtasiak-Daniuk z klasą 2a

            • 3a pomaga bezdomnym psom

            • Klasa 3a zorganizowała zbiórkę karmy i innych potrzebnych rzeczy dla SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH PSÓW w Nowym Dworze Mazowieckim. Dzieciaki przekazały również wykonane przez siebie rysunki "O czym marzą psy?" oraz krótki list. Nauczycelki pracujące w tej klasie są dumne. że w klasie są tak wspaniali, wrażliwi i zaangażowani w pomoc zwierzakom uczniowie.

            • Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa, czyli #skarpetkowewyzwanie w 2e

            • #SkarpetkoweWyzwanie odbywa się co roku 21 marca z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa. Tego dnia zakłada się dwie różne skarpetki, aby wyrazić różnorodność ludzi. Do udziału jest zaproszony każdy, kto chce okazać solidarność z ludźmi cierpiącymi na zespół Downa oraz chce udzielić wsparcia im i ich rodzinom. Jednocześnie akcja ma na celu promowanie postawy ceniącej ludzką różnorodność, dzięki której świat jest piękny, kolorowy, ciekawy i inspirujący.

            • 2a eksperymentuje!

            • Właściwości wody i rozpuszczalność w niej różnych substancji badaliśmy przy okazji rozmów o Światowym Dniu Wody.

              Wiecie, że woda potrafi się wspinać? My już wiemy:)

            • Rusza rekrutacja do klasy pierwszej sportowej.

            • Rekrutacja odbywa się elektronicznie poprzez System Rekrutacji Biura Edukacji m. st. Warszawy. Zainteresowani powinni zalogować się i złożyć wniosek w terminie: 2 marca od godz. 13.00 do 8 marca do godz. 16.00.  Więcej inforamcji znajdą  Państwo w zakładce Rekrutacja.

            • Raz na ludowo w 1 d

            • W dniach 08.03-12.03.21r. uczniowie klasy 1 d realizowali szkolny projekt edukacyjny ,,Raz na ludowo”.  Dzieci słuchały muzyki ludowej. Śpiewały i tańczyły krakowiaka. Omawiały wygląd strojów ludowych i wykonały pracę plastyczną nt.  ,,Polski strój ludowy”.   

            • Projekt "My pet" w 2a

            • Klasa 2a uczyła się opowiadać o swoim zwierzątku w języku angielskim. Wszystkim Rodzicom i Uczniom dziękuję za pomoc i nagranie ciekawych video. Prezentujemy wybrane prace.

            • Dbamy o zdrowie już od pierwszej klasy!

            • W klasie 1e odbyło się spotkanie z panią pielęgniarką, która opowiadała dzieciom o tym jak dbać o własne zdrowie,jak ustrzec się przed wirusami i jak ważne jest mycie zębów. Przypomniała zasady zdrowego odżywiania oraz utrwaliła zasady bezpieczeństwa podczas pandemii, pokazała także jak prawidłowo nosić maseczkę. Pierwszaki z uwagą wysłuchały gościa oraz chętnie odpowiadali na zadawane pytania. Dziękujemy pielęgniarce szkolnej za wizytę i "zdrowe" porady.

            • Raz na ludowo w 2d

            • Klasa 2D wzięła udział w projekcie „Raz na ludowo”. Podczas realizacji uczniowie omawiali wybrane piosenki, przyśpiewki i tańce ludowe. Obejrzeli prezentację dotyczącą strojów ludowych z różnych regionów. Poznawali zwyczaje ludowe. Śpiewali piosenki. Wykonali nakrycia głowy krakowskiego stroju ludowego. Dziewczynki piękne wianki, chłopcy czapki z pawim piórem (zdjęcia w załączeniu). 

            • Raz na ludowo w 2b

            • W dniach 8 – 12 marca uczniowie klasy 2B realizowali szkolny projekt „Raz na ludowo”. Szukaliśmy skojarzeń ze słowem LUDOWY. Oglądaliśmy mapę Polski i szukaliśmy na niej regionów, a zwłaszcza Mazowsza. Rozmawialiśmy o strojach ludowych. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Łowicki strój ludowy”. Zwróciliśmy uwagę, jak regiony Polski smacznie się różnią, zwłaszcza w święta bożonarodzeniowe i wielkanocne. Wspólne słuchaliśmy ludowych przyśpiewek, a przez cały tydzień podczas zajęć towarzyszyła nam piosenka „Czerwone jabłuszko”.

            • Wycieczka 2a do teatru Guliwer

            • 9 marca klasa 2ai z ogromną radością odwiedziła teatr Guliwer.

              Obejrzeliśmy piękny i wzruszający spektakl pt. "Czy umiesz gwizdać Joanno?"

              Polecamy, gdy tylko to znów będzie możliwe🙂

            • Raz na ludowo w klasie 3e

            • W dniach 08.03-12.03.21r. uczniowie klasy 3e realizowali projekt edukacyjny ,,Raz na ludowo”.  Dzieci gromadziły informacje na temat „Co to znaczy ludowy". Omawiały piosenki ludowe i nauczyły się wybranej. Zapoznały się ze zwyczajami ludowymi i prezentowały wybrane. Kolejnego dnia omawiały stroje ludowe i wykonały pracę plastyczną nt. ,, Polski strój ludowy”. Wyszukiwały w różnych źródłach potraw pochodzących z różnych regionów Polski, a następnie przygotowały w grupach przepis na wybraną potrawę i zaprezentowały z jakich składników jest wykonana i jak ją przyrządzić. Czytały też i wyjaśniały przysłowia ludowe. Jako podsumowanie projektu wspólnie zaśpiewały w klasie piosenkę ,,Zielony mosteczek”. 

            • Anglojęzyczne lapbooki w klasach piątych.

            • W pierwszych tygodniach po zimowej przerwie od zajęć, uczniowie klas piątych podjęli się zadania zaprezentowania swoich manualnych zdolności a zarazem wykazania się znajomością słówek i wyrażeń językowych w tematyce ZAKUPY, SKLEPY i UBRANIA a także ZDROWIE. Udało się tego dokonać poprzez zrealizowanie międzyprzedmiotowego, interdyscyplinarnego projektu łączącego technikę z językiem angielskim.  Zadaniem uczniów było stworzenie LAPBOOKA- tematycznej teczki będącej obrazkową mapą myśli, swojego rodzaju książką z mnóstwem sekretów i mobilnych elementów. Kreatywność uczniów nie miała granic - wśród zdjęć, wydruków, rysunków, wycinanek, kopert z informacjami znalazło się wiele krzyżówek, rebusów, komiksów, ciekawostek językowych, czego doskonałym obrazem jest klika zamieszczonych poniżej prac.Wszystkim artystom- lingwistom życzymy niekończących się pomysłów i inspiracji do dalszych prac twórczo-językowych!