• Aktualności

            • 3e czyta detektywistyczne przygody

            • Uczniowie klasy 3e przygotowali i zaprezentowali plakaty opisujące wybraną część przygód szwedzkich detektywów- Lassego i Mai. Mając podane Nacobezu wiedzieli, że należy przygotować metryczkę książki, opis i recenzję lektury. Elementy dodatkowe takie jak ciekawostki albo zagadki podwyższyły wartość pracy. To była także możliwość zaprezentowania swoich umiejętności krasomówczych. Niektóre plakaty były bardzo zaskakujące i pomysłowe ! Chcecie zobaczyć? Szukacie inspiracji po którą część przygód sięgnąć? Zapraszamy na wystawę dzieł na pierwsze piętro ;)

            • Wspieramy Ukrainę

            • 8 G wraz z wychowawcą Malwiną Korycką WSPIERA i POMAGA Ukrainie. 

              Zaangażowaliśmy się w zbiórkę lokalną na rzecz najmłodszych dzieci z Ukrainy. 

            • Teatrzyk kukiełkowy w klasie 2ai

            • Środowa zabawa w teatr może wpisać się w katalog zajęć uczniów z klasy II A. Dzieci same przygotowały kukiełki, a dzieląc się na grupy przygotowały inscenizację teatralną do m.in.  Czerwonego Kapturka i Misia Wojtka, Pinokia.

              Zabawa w teatr była inspirującym i owocnym doświadczeniem dla drugoklasistów, sprawiała im radość i wyzwalała pozytywną energię.

            • Projekt przyrodniczy klas: 4b,c,e,f „Odkrywamy tajemnice ciała ludzkiego” 

            • Każda grupa opracowywała jeden z poznanych na lekcjach układów człowieka. Powstały imponujące plakaty. Czwartoklasiści sumiennie przygotowywali materiały pomocnicze do realizacji pracy. Na lekcjach pojawiło się wiele książek, atlasów, czasopism o tematyce anatomicznej. Na plakatach pojawiły się rysunki poszczególnych układów, schematy, ciekawostki na temat układów i narządów z nim związanych. Gratuluje fantastycznych pomysłów! 

            • 3B i projekt „Prowadzę zajęcia”

            • Ostatnio uczniowie klasy 3B wymyślili projekt do realizacji „Prowadzę zajęcia” . Sami połączyli się w pary lub małe grupy i przygotowują lekcje dla kolegów i koleżanek na wybrany przez siebie temat. Jesteśmy po realizacji zajęć o żabach i o zwierzętach podwodnych. Maja i Tosia przygotowując żabią lekcję pamiętały o detalach, stroju w zielonym kolorze, na głowę przygotowały sobie żabie opaski. Przygotowały dla klasy krzyżówki, ciekawostki o żabach, zrobiły pokaz rysowania zwierzątka i wspólnie z kolegami i koleżankami zrobiły żabki z origami. Basia i Ola przybliżyły życie podwodnych zwierząt. Wprowadzeniem do zajęć był diagram, którego rozwiązanie zwierało temat lekcji. Potem uczniowie mieli okazję grać w bardzo precyzyjnie i staranie przygotowaną grę planszową. Podzieleni na małe zespoły musieli odgadnąć, które zwierzę i o której godzinie zaginęło w morskiej toni. Na koniec ulubione zajęcia plastyczno – techniczne, wykonanie rybki z origami.

              Moja droga 3B, jako Wasz wychowawca już nie mogę się doczekać kolejnych zajęć. Projekt, który wymyśliliście i realizuje w swoim wolnym czasie, współdziałając ze sobą, zasługuje na wielkie brawa. Jestem pełna podziwu dla Was i Waszej inwencji. Trzymajcie tak dalej!

            • Klasa II D w Piekarni Grzybki

            •  

              Drugiego marca dzieci z klasy II D były na zajęciach w Piekarni Grzybki. Uczniowie poznali pracę piekarza. Dowiedzieli się, jakie są etapy powstawania chleba i oglądali urządzenia potrzebne w piekarni. Formowali drożdżówki wg własnego pomysłu i wykonali pizzę z ulubionych składników. Później przyszedł czas na degustację świeżo upieczonych smakołyków.

            • Konkurs na wykonanie instrumentów w ramach projektu WIE

            • W ramach Projektu Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych zorganizowano konkurs dla uczestników zajęć muzycznych ,,Gramy i śpiewamy". Zadaniem dzieci było wykonanie dowolnego instrumentu. Organizatorkom konkursu bradzo podobały się wszystkie prace, dlatego każde dziecko uczestniczące w konkursie otrzymało nagrodę. Wszyscy otrzymali instrumenty - kije deszczowe (zaklinacze deszczu).

            • Pomagamy

            • W szkole przez SU  zorganizowana została zbiórka potrzebnych rzeczy dla osób z Ukrainy. Uczniowie klasy 2e oraz inne klasy edukacji wczesnoszkolnej chętnie dołączyły do akcji przynosząc torby pełne najpotrzebniejszych produktów,ale również mnóstwo upominków dla dzieci. Literka"e" w nazwie klasy zobowiązuje...E jak empatia...

            • Zakoduj kompetencje

            • W lutym w naszej szkle odbyły się zajęcia projektowe, podczas których uczniowie młodszych klas: 2f 3d 2b  3e 3g oraz starszych: 7d 8d 8c 8b i 7h wzięli udział w warsztatach ZAKODUJ KOMPETENCJE. Tworzenie animacji, duszków i elementów programów do kodowania do dla nas prawdziwa przyjemność.

            • Zajęcia ,,Gramy i śpiewamy"

            • Od września do grudnia 2021 r. W naszej szkole odbywały się zajęcia ,,Gramy i śpiewamy" w ramach programu Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych. Chętni uczniowie z klas: I E, I F, II C, II D i III C uczestniczyli w zajęciach umuzykalniających, które prowadziły: p.Katarzyna Czyżyk, p.Katarzyna Dobrosz, p.Hanna Kordalska, p.Anna Nowicka i p.Sylwia Parandyk. Dzieci grały na różnych instrumentach, śpiewały i tańczyły. Na zakończenie zajęć wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy.

            • Dyskoteka klasowa w II D

            •  

              17 lutego uczniowie klasy II D bawili się podczas klasowej dyskoteki. Dzieci tańczyły tańce integracyjne i świetnie bawiły się przy dźwiękach starych i nowych hitów. 

            • Bal karnawałowy w 1fs

            • 25 stycznia uczniowie klasy 1fs świetnie bawili się podczas klasowego balu karnawałowego. Prezentowali fantastyczne stroje. Tego dnia humor dopisywał wszystkim uczniom. Zabawom i tańcom nie było końca w kolorowej sali, udekorowanej przez Rodziców. Rodzice przygotowali słodki poczęstunek, który cieszył dzieci w czasie przerw i dawał siły do wspaniałej zabawy.

            • Karnawałowe zabawy 1e

            • 5 stycznia i 14 lutego uczniowie klasy 1e uczestniczyli w klasowym balu karnawałowym połączonym z walentynkami. Kochani Rodzice pięknie udekorowali salę balonami i serpentynamiDzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek. Tańcom i zabawom nie było końca. Na zakończenie balu mieliśmy słodki poczęstunek, przygotowany przez nasze Mamy. Wszyscy bawili się wesoło. 

            • Dzień Bezpiecznego Internetu 2022

            • Nasza szkoła bierze udział w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu, który przypadł w tym roku szkolnym w czasie ferii zimowych 8 lutego 2022 r. W ramach zgłoszonej szkolnej inicjatywy lokalnej, która trwa do końca marca 2022 r., uczniowie naszej szkoły biorą udział w lekcjach informatyki i zajęć komputerowych o tematyce bezpiecznego zachowania w internecie zgodnie z netykietą. Uczniowie przygotowują rysunki, plakaty, animacje, projekty w Scratch, prezentacje multimedialne, Swaye oraz komiksy dotyczące bezpieczeństwa w internecie oraz mają możliwość wzięcia udziału w II Warszawskim Konkursie pt. „Bezpieczna przygoda z Internetem” organizowanym przez SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Jana Pawła II w Warszawie.


              Zachęcamy serdecznie uczniów do udziału w konkursie, którego szczegóły są w ogłoszeniu Librus Synergia.

            • DZIEŃ MÓZGU -18 marca

            •  

              „Ludzki mózg to cudowny instrument pozwalający na odbieranie, przetwarzanie i generowanie bodźców. Stanowi niepowtarzalne centrum dowodzenia, steruje wszelkimi procesami zachodzącymi w organizmie, jest źródłem, magazynem i powiernikiem naszej tożsamości, naszych myśli, pragnień i wyobrażeń”. Tyle dobra generuje niespełna 2% masy ciała człowieka. Z wielu powodów warto było przyjrzeć się bliżej tym fascynującym komórkom i dlatego…

              Proponujemy:

              Materiały dla rodziców i uczniów z okazji Światowego Dnia Mózgu:

              Jak działa mózg? (dla klas I-IV): https://www.youtube.com/watch?v=_waW5Tan0xs

              Wprowadź domowe zasady ekranowe: https://www.domowezasadyekranowe.fdds.pl/

               

              Jakim przywódcą jest mózg? (dla klas V-VIII): https://www.youtube.com/watch?v=e4eVJJKMatE

              Gry online, dzięki którym potrenujesz mózg: https://www.cognifit.com/pl/public/games Uncategorized

               

              Wykonanie plakatu (k.5-8) na komputerze „Jak dbać o mózg?”

               

              - plakat powinien zawierać najważniejsze wskazówki jak postępować by nasz mózg był sprawny,

              -przy ocenie brana będzie pod uwagę pomysłowość, oryginalność w zaprezentowaniu tematu.

              -termin do 01.04.2022r.

               

              Wykonanie pracy plastycznej (kl. 4-8) na plakat „ Portret neurona”

               

              -format pracy A3,

              -technika wykonania dowolna,

              -przy ocenie brana będzie pod uwagę kreatywność, pomysłowość i estetyka wykonanej pracy,

              -termin do 01.04.2022r.

               

               

              Serdecznie zapraszamy do aktywnego udziału.

               

              Nauczyciele biologii i plastyki

               

              (Prace dodatkowe dla chętnych, na ocenę)